Ugrás a fő tartalomra

Започети озбиљни преговори са руководством Суботичке Болнице



Започети озбиљни преговори са руководством Суботичке Болнице о вишегодишњим проблемима на  оделењу ХЕМОДИЈАЛИЗЕ.


     Udruženje je počev od 2008. godine stalno i u više navrata pismenim dopisima ukazivalo rukovodstvu Opšte Bolnice na probleme, kršenje zdravstvenih protokola i standarda i ne sprovođenje odluka i zaključaka koji su donešeni na zajedničkim sastancima sa rukovodstvom Bolnice.

U kompletnom materijalu koji smo direktoru Bolnice dr sci med Slobodanu Puškaru dostavili 01.02.2017. i u odnosu na probleme u međuvremenu zahtevamo da se počne sa urgentnim rešavanjem sledećih problema
1.      Kreiranje vaskularnog pristupa (fistule)
·         Lista čekanja?
·         Kvalitet – nepoštovanje standarda i protokola u pripremi za započinjanje programa hemodijalize
·         Ko je u Bolnici „vaskularni hirurg“?
2.      Primena standarda i protokola hemodijalize
·         Koje su ugovorne obaveze odeljenja za Hemodijalizu i iste dati na uvid putem oglasne table za pacijente
·         U okviru navedenih obaveza iskazati sledeće: kada se radi feritin i transferin, PTH, T3, T4, TSH, kada je u zadnjih 10 godina za sve pacijente rađena ehosonografija (srca, abdomena, AVF i AVG, monitoring tunela Tenckoff cevčice
·         Rendgenska snimanja (koštanog sistema u cilju dijagnostike koštanskih promena i vaskluarnih kalcifikacija.
·         Specijalistički pregledi ginekolog, urolog, kardiolog, neurolog, infektnolog u slučaju hepatitisa, oftamolog.
·         Kada su rađeni tumorski markeri prema idikacijama za godine i pol?
·         Zašto se pacijentima na dijalizi ne vrši merenje Kt/V i da načelnica odeljenja Hemodijalize napokon zvanično kaže po kojoj formuli obračunava Kt/V koji se drastično razlikuje od izmerenog na aparatima. Ako ima stručno mišljenje da aparati za dijalizu ne rade pravilno izračunavanje, molimo da nam istu pismeno obrazloži kako bi se obratili Udruženju nefrologa Srbije i proizvođačima opreme za tumačenje.
·         Nepravilna primena Eritropoetina suprotno preporukama proizvođača lekova, i dati zvanični pismeni izveštaj po pacijentima bez imena i prezimena (zbog zaštite podataka) sa iskazanim prosekom Hgb za zadnje dve godine. Obrazložiti zašto neki pacijenti godinama dobijaju transfuziju krvi a koja je naročito štetna za lica koja se spremaju za transplantaciju.
·         Koliko pacijenata unazad dve godine ima PTH preko 100pg/ml i da li su ikada upućeni u drugu tercijalnu ustanovu, na sintigrafiju ili operativni zahvat?
3.      Održavanje reversne osmoze opreme i uređaja na hemodijalizi
·         Zašto u Bolnici nema najmanje dva elektroničara?
·         Po kom osnovu (ugovoru i sl.) bivši radnik Bolnice u nazad tri godine povremeno dolazi navodno sa statusom elektroničara, a u praksi takvo lice ne postoji niti obavlja poslove koji su od izuzetnog značaja za bezbednost hemodijalize
·         Da li Bolnica poštuje i ko je odgovoran što se ne primenjuje Pravilnik o zdravstvenoj ispravnosti vode za potrebe Hemodijalize koji je Bolnica donela 25.05.2006. godine
·         Zahtevamo da se svi pismeni nalazi Zavoda za javno zdravlje o uzorkovanju vodu za HDF postave na tabli za pacijente pošto predstavljaju dokument od značaja za javno zdravlje, odnosno sve pacijente na dijalizi. Zahtevamo da se objasni ko je odgovoran što je upravo ovih dana utvrđeno da je voda za HDF neispravna čime se pacijentima u narednom periodu uskraćuje propisanih 20% HDF.
4.      Uskraćivanje Beviplex-a i Vitamina C suprotno važećim protokolima
·         I pored zaključaka sa sastanaka održanih u nazad dve godine sa rukovodstvom Bolnice (sve zapisnike, dopise i mejlove poseduje Bolnica) i dalje samo nekoliko pacijenata dobija ovu terapiju a ostali pacijenti Beviplex dobijaju samo jednom nedeljno. Zahtevamo pismeno obrazloženje od strane načelnice odeljenja
5.      Kadrovska problematika
·         Ko je lekar na Hemodijalizi? Da li lekar koji zvanično određenog dana obavlja posao na dijalizi je obavezan da bude prisutan i zašto međusobno lekari svojim mišljenjem jedni druge isključuju tako da nijednom pacijentu nije jasno ko je u pravu i koje terapije da se pridržava.
·         Otpusna pisma su sa puno grešaka i nisu dokument koji je ugovorno obavezan a to je „Nefrološki izveštaj“. U prilogu otpusnih pisama nijedan pacijent ne može da se snađe pošto nema iskazanih referentih vrednosti u odnosu na utvrđene, a što je potrebno da i sam pacijent zna jer lekar opšte prakse nas ne leči već samo izdaje upute i recepte.
·         Kada je za zadnjih 10 godina, a i od dolaska novog direktora rađena „vizita“? Naše mišljenje je da članovi vizite najmanje trebaju biti: nefrolog – kardiolog – endokrinolog i hematolog. Do sada je takvo stanje po sistemu „kadija te tuži – kadija ti sudi“.
6.      Higijensko – sanitarni uslovi
·         Stanje je katastrofalno – izvršite zajednički stručni pregleda garderobe pacijenata (ista je puna stvari pokojnih lica) gde je i kada spremačica i šta radi na hemodijalizi? O ovom problemu ste informisani pre mesec ipo dana prilikom vršenja vanrednog sanitarnog pregleda kada je stanje po ko zna koji put „fiktivno“ prikazano kao dobro a o čemu sam rukovodstvu bolnice i dostavio pismeni dokument.
7.      Anketa o zadovoljstvu pacijenata
·         Na zahtev Bolnice smo istu uradili i dostavili Vam je sa zaključcima i predlozima, a nijedan predlog od strane Bolnice nije ni pokrenut za rešavanje. U sklopu jednog zaključka bilo je i ogromno nezadovoljstvo „užinom“.
·         Zahtevamo urgentno da se objasni zašto je normativ užine koji je pre tri godine napravljen potpuno degradiran, a takođe zahtevamo da Bolnica zvanično iskaže koja je cena užine.
8.      Akreditovana Hemodijaliza
·         Shodno misiji i viziji zahtevamo da se sve informacije koje se odnose na elemente, kvalitet i vrstu usluge na odeljenju Hemodijalize javno stave na oglasnoj tabli kako bi bilo jasno koje su minimalne usluge koje se moraju pružiti svakom pacijentu tokom lečenja Hemodijalizom, a na hemodijalizi kao Dnevnoj bolnici se moraju pacijentima omogućiti unutar Bolnice i druge usluge i lekovi koj se podrazumevaju u svakoj dnevnoj bolnici.
9.      Edukacija pacijenata
·         Unazad 10 gdina od strane Opšte Bolnice pacijenti nisu dobili nijedan papir uputstva o bolesti, terapiji, ishrani niti bilo kom problemu. Sve to na žalost rešava naše udruženje angažujući mnoge doktore i profesore sa strane što je potpuno nedopustivo.

.



Predsednik Saveza ubrežnih invalida Vojvodine
Predsednik Udruženja bubrežnih invalida Subotica
Dipl ecc Mišković Zoran

                                                  Originalan tekst na stranici NEFRO

Megjegyzések